Municipalismu

El términu “municipalismu” foi ocupando espaciu na axenda política dende les victories electorales de numberoses candidatures d’unidá popular nes principales ciudaes del nuesu Estáu en mayu de 2015. Madrid, Barcelona, A Coruña, Cádiz… se convirtieron n’escenarios de fondos cambios electorales. La ciudadanía conquistaba les instituciones.

La esperanza del cambiu non solo llegaba a les grandes ciudaes, sinón que munchos conceyos pequenos sumábense y compartíen los principios de velar pol bien común y dar el poder a una ciudadanía farta d’actuar como espectadora de la vida política.

Reorientación presupuestaria escontra la defensa del interés xeneral, llimitaciones salariales de cargos institucionales, non profesionalización de la política, recuperar los espacios y servicios privatizaos, ampliar la participación ciudadana na toma de decisiones, rindición de cuentes, tresparencia…

Esti movimientu políticu de calter local asitió a los conceyos nel centru de la política nel nuesu país.

El bon municipalismu ye consciente de que namás puede desenvolvese nuna sociedá viva, con una población articulada con mires ya ilusiones. Multiplicando los nuedos comuñales d’alcuentru, creatividá y discutiniu. Un bon municipalismu impulsa y atiende les necesidaes pa que les iniciatives ciudadanes tengan cabida: medios de comunicación, movimientos sociales, centros d’ociu, asociaciones… Evitando, asina, l’aislamientu y la fragmentación d’una sociedá enfastiada y reproductora.

El desenvolvimientu y raigañu d’estos procesos sociales vense condicionados por una alministración y una lexislación que condiciona la competencia y capacidá financiera de los conceyos, coartando la so autonomía local. Autonomía que, cola puesta en marcha de la Llei 27/2013 de racionalización y sostenibilidá de les corporaciones locales, conocida como la Llei Montoro, los conceyos ven amenorgada pola falta de financiamientu y lliquidez.

Anguaño, el 50% de los presupuestos estatales atienden al Estáu central, el 37% a les CCAA, y tan solo el 13% ye destináu a los conceyos. Una redistribución más equitativa, favorecería la democratización de la nuesa Alministración dexando multiplicar l’impactu de les polítiques locales.

¿Qué midíes podríen llevase a cabu pa que los conceyos puedan desenvolver estratexes de gobiernu a curtiu y mediu plazu que favorezan y estabilicen cambios y meyores?

¿Qué tendría d’incluyir un nuevu sistema de financiamientu?

¿Cómo y pa qué coordinar los conceyos del cambiu?

¿Recoyó’l municipalismu claves feministes?

¿Puede dicise que los movimientos feministes atoparon nes candidatures municipalistas un suelu fértil pa les sos propuestes?

Pa dir abriendo boca sobre esta temática, encamentamos la llectura del llibru “La apuesta municipalista La democracia empieza por lo cercano”  d’Observatorio Metropolitano y editáu por Traficantes de Sueños al que vais poder aportar dende’l enllaz.

Municipalismo

El término “municipalismo” ha ido ocupando espacio en la agenda política desde las victorias electorales de numerosas candidaturas de unidad popular en las principales ciudades de nuestro Estado en mayo de 2015. Madrid, Barcelona, A Coruña, Cádiz… se convirtieron en escenarios de profundos cambios electorales. La ciudadanía conquistaba las instituciones.

La esperanza del cambio no solo llegaba a las grandes ciudades, sino que muchos municipios pequeños se sumaban  y compartían los principios de velar por el bien común y dar el poder a una ciudadanía harta de actuar como espectadora de la vida política.

Reorientación presupuestaria hacia la defensa del interés general, limitaciones salariales de cargos institucionales, no profesionalización de la política,  recuperar los espacios y servicios privatizados, ampliar la participación ciudadana en la toma de decisiones, rendición de cuentas, transparencia…

Este movimiento político de carácter local ha colocado a los ayuntamientos en el centro de la política en nuestro país.

El buen municipalismo es consciente de que sólo puede desarrollarse en una sociedad viva, con una población articulada con expectativas e ilusiones. Multiplicando los nudos comunitarios de encuentro, creatividad y discusión. Un buen municipalismo impulsa y atiende las necesidades para que las iniciativas ciudadanas tengan cabida: medios de comunicación, movimientos sociales, centros de ocio, asociaciones… Evitando, así, el aislamiento y la fragmentación de una sociedad hastiada y reproductora.

El desarrollo y arraigo de estos procesos sociales se ven limitados por una administración y una legislación que condiciona la competencia y capacidad financiera de los municipios, coartando su autonomía local. Autonomía que, con la puesta en marcha de la Ley 27/2013 de racionalización y sostenibilidad de las corporaciones locales, conocida como la Ley Montoro, los ayuntamientos ven mermadas por la falta de financiación y liquidez.

Hoy en día, el 50% de los presupuestos estatales atienden al Estado central, el 37% a las CCAA, y tan sólo el 13% es destinado a los municipios. Una redistribución más equitativa, favorecería la democratización de nuestra Administración permitiendo multiplicar el impacto de las políticas locales.

¿Qué medidas podrían llevarse a cabo para que los municipios puedan desarrollar estrategias de gobierno a corto y medio plazo que favorezcan y estabilicen cambios y mejoras?

¿Qué debería incluir un nuevo sistema de financiación?

¿Cómo y para qué coordinar los municipios del cambio?

¿Ha recogido el municipalismo claves feministas?

¿Se puede decir que los movimientos feministas han encontrado en las candidaturas municipalistas un suelo fértil para sus propuestas?

Para ir abriendo boca sobre esta temática, recomendamos la lectura del libro “La apuesta municipalista La democracia empieza por lo cercano” de Observatorio Metropolitano y editado por Traficantes de Sueños al que podréis acceder desde el enlace.


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