Animalismu

En Xixón siempres hubo una tradición colos toros: ser antitaurina.

En Xixón nun para de crecer el númberu de mascotes. En Xixón cada vez hai más interés pola situación del albergue d’animales. En Xixón púnxose en marcha la Oficina de Protección Animal, y sí, respecto a los toros tenemos una tradición bien de Xixón: somos antitaurinas.

Llevamos a arguyu ser la tierra de Xovellanos, y eso marca y muncho. Una de les máximes del nuesu ilustráu favoritu foi’l so refugu a los toros, qu’amás de consideralo una aberración, yá negaba que fuera tradición dalguna y muncho menos que tuviera enraigonáu en tol territoriu, especialmente peles tierres del norte.

¡Oi! Pero la nuesa Plaza de Toros tien 125 años, nin más nin menos. Eso sí, lo que nun suelen cuntar ye que la xustificación de la so construcción foi atraer al turismu. Un pocu raru que si daqué ye “tradicional” nun sitiu xustifíquese para atraer turismu, paez más bien que pocu o nada de tradición había a los toros nes tierres dominaes por Cimavilla.

Pero ¿qu’opinaben los partíos políticos, la sociedá civil entamada? Pos paez que tampoco ye que fuera bien taurina. Asina’l 15 de xunetu de 1914 entamóse una xira onde asistieron miles de persones según la prensa (El Noroeste), encabezada pol Rector de la Universidá d’Uviéu Aniceto Sela.

Esa xira sofitáronla dende los reformistes de Melquiades Álvarez a la CNT, pasando pol PSOE y los partíos republicanos. Ye sorprendente ver como ciertos partíos tienen posiciones más retrógrades na defensa animal qu’en 1914.

Esta llucha antitaurina sigue anguaño. Añalmente la manifestación contra les Corríes de Toros aumenta la so asistencia, y pol contra y a pesar del sofitu institucional, non pueden caltenese el númberu de corríes como reconoz la mesma empresa que xestiona la Plaza de Toros, viéndose obligaos a amenorgar el númberu de festexos.

Asina que defendamos la tradición. Glayemos fuerte que nos gusta defender la nuesa cultura. Síamos herederes del XIXÓN ANTITAURINO DE SIEMPRE.

 

Animalismo

En Gijón siempre ha habido una tradición con los toros: ser antitaurina.

En Gijón no para de crecer el número de mascotas. En Gijón cada vez hay más interés por la situación del albergue de animales. En Gijón se ha puesto en marcha la Oficina de Protección Animal, y sí, respecto a los toros tenemos una tradición bien de Gijón: somos antitaurinas.

Llevamos a orgullo ser la tierra de Jovellanos, y eso marca y mucho. Una de las máximas de nuestro ilustrado favorito ha sido su fuerte rechazo a los toros, que además de considerarlo una aberración, ya negaba que fuera tradición alguna y mucho menos que estuviera arraigado en todo el territorio, especialmente por las tierras del norte.

¡Oye! Pero nuestra Plaza de Toros tiene 125 años, nada más y nada menos. Eso sí, lo que no suelen contar es que la justificación de su construcción fue atraer al turismo. Un poco raro que si algo es “tradicional” se justifique que es para atraer turismo. Parece más bien que poco o nada de tradición había a los toros en las tierras dominadas por Cimavilla.

Pero ¿que opinaban los partidos políticos, la sociedad civil organizada…? Pues parece que tampoco es que fuera muy taurina. Así el 15 de julio de 1914 se organizó una gira donde asistieron miles de personas según la prensa (El Noroeste), encabezada por el Rector de la Universidad de Oviedo Aniceto Sela.

Esa gira la apoyaron desde los reformistas de Melquiades Álvarez a la CNT, pasando por el PSOE y los partidos republicanos. Es sorprendente ver como ciertos partidos tienen posiciones más retrógradas en la defensa animal que en 1914.

Esta lucha antitaurina continúa hoy en día. Anualmente la manifestación contra las Corridas de Toros aumenta su asistencia, y por contra y a pesar del apoyo institucional, no pueden mantenerse el número de corridas como reconoce la propia empresa que gestiona la Plaza de Toros, viéndose obligados a aminorar el número de festejos.

Así que defendamos la tradición. Gritemos fuerte que nos gusta defender nuestra cultura. Seamos herederas del GIJÓN ANTITAURINO DE SIEMPRE.